sobota, 27 października 2012

Szczecin czyta!


Tam gdzie książki, jestem i ja. A przynajmniej staram się być. Dzisiaj znalazłam czas, żeby odwiedzić IV Kiermasz Książki Przeczytanej w Teatrze Lalek Pleciuga. Rzecz warta odnotowania, bo oprócz Książki za Złotówkę organizowanej czasem w Książnicy Pomorskiej, wydaje się, że w Szczecinie tego typu wydarzenia są rzadkością. Tym bardziej cieszy, że kiermasz, na który zaprasza SzczecinCzyta.pl, miał już swoją czwartą odsłonę i nie zanosi się na to, żeby to była ostatnia edycja.


Dla wszystkich bibliofili, moli książkowych i wielbicieli słowa pisanego to znakomita okazja, by wyszperać bezcenne i unikatowe wydania. Mało tego, w cenach przystępnych, a czasem nawet symbolicznych. Szczecin Czyta pomyślał zarówno o dorosłych, jak i o tych najmłodszych. Podczas gdy dzieci miały szansę zaangażować się w zajęcia uruchamiające ich wyobraźnię, starsi szczecinianie przysłuchiwali się zaproszonym gościom (Róża Czerniawska-Karcz, Grażyna Wojtczak, Zbigniew Niecikowski oraz Przemek Głowa), którzy opowiadali o książkach swego dzieciństwa. Co zabawne, mimo rozpiętości wiekowej opowiadających, doświadczenia czytelnicze były dość zbieżne. Dodatkowo, w murach Teatru Lalek Pleciuga, kwestowali wolontariusze oddziału Fundacji Mam Marzenie, a organizatorzy zbierali książki dla Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.
Z kiermaszu wyszłam naładowana pozytywnymi emocjami. Uwielbiam tego typu inicjatywy. Angażujące nie tylko do wymiany książek, ale i myśli. Dzięki którym wychowujemy nasze dzieci na wrażliwe i kreatywne osoby. Wydarzenia takie warto wspierać i propagować. Bo Szczecin czyta.

2 komentarze:

  1. My z kolei poszliśmy na warsztaty do Inkubatora Kultury z pisania niusów i jak pisać do mediów artykuły. Niektóre z porad można zastosować do tworzenia postów na blogu.

    Warto było :)

    Być może następnym razem wybierzemy się na Szczecin Czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to z kolei ja jestem ciekawa, czego dowiedzieliście się w Inkubatorze Kultury :)

    OdpowiedzUsuń

Witam serdecznie na stronie Miasta Pudełek. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się ze mną swoim zdaniem, wyrazisz opinię o poście, a może wskażesz inną, ciekawą perspektywę :) Do miłego następnego ;)